Voorbeeld3
mike tyson
Een Boxer Theater Event is een avondvullende voorstelling waarbij bokswedstrijden en theater samenkomen. Het publiek wordt meegenomen in de wereld van het boksen en ervaart de spanning van een live gevecht. Tussen de gevechten door worden er theaterstukken opgevoerd die aansluiten bij het thema boksen, zoals doorzettingsvermogen, kracht en overwinning. Het is een unieke en indrukwekkende ervaring waarbij sport en cultuur samenkomen.
PRAKTISCHE INFO OVER PARKING ENZ KOMT HIER
H3 Goele Denil - Slop
Het relaas van Ruth - de ‘achteraffer’ - Verbist. Mochten je paden ooit met de hare gekruist zijn, herinner je je haar in geen geval. Ze is de eeuwige en trouwste figurant. Zelfs in haar eigen leven. Zéker in haar eigen leven. Toch is ze een ware heldin. Maar hoeveel heldin ben je als niemand dat ziet?
SLOP is een kitchen-sink-drama met een surrealistische inslag (en een mooie bijrol voor het dialect van de Denderstreek).
Goele Denil studeerde in 2020 af als toneelspeler aan het conservatorium van Antwerpen. Ze liep stage bij Abattoir Fermé en maakte de kortfilm Schimm 16:9 met Chiel Van Berkel als coach. SLOP is haar theaterdebuut. Als speler daagt ze zich graag uit in het zoeken naar de totale transformatie. Haar werk streeft naar de constante balans tussen humor, pijnlijke tragiek en vervreemding.
““Heb ik al verteld dat ik als kleuter mijn vader vier gebroken ribben heb geknuffeld? Mijn moeder heeft daar toen een foto van genomen, maar die werd nooit ontwikkeld. Dat gebeurde wel vaker bij ons thuis. Alles was ingewikkeld en niks ontwikkeld.”
Wat gebeurt er als je een bende hedendaagse jazzkleppers loslaat op de New Orleans-traditie met veel vrijheid? Dat is wat je te horen krijgt bij The Free Orleans Rebel Band, een zevenkoppig gezelschap dat een hommage brengt aan de creativiteit, vitaliteit en emanciperende kracht van een muziekvorm die onterecht in het retro-hoekje belandde. De muziek bevatte immers eigenschappen die niet alleen terugkwamen in latere avontuurlijke stromingen, maar heeft bovendien een tijdloze flair en energie.
Oprichter Waso De Cauter is deel van een geslacht dat de wortels van de jazz door en door kent. Deze gitarist realiseerde zich dat er heel wat overeenkomsten zijn tussen de rebelse jazz uit de jaren twintig en de vurige freejazz van de jaren zestig, die gretig teruggreep naar de revolutionaire geest van de oerjazz. Die combinatie van Afrikaanse en Europese muziek was bij uitstek iets van een collectief van muzikanten die bruisende, knetterende muziek maakten. Het bevatte een soort vrijheid die decennialang afwezig zou zijn in de jazz, terwijl de traditie intussen een wat duffe bijklank kreeg. Tijd voor actie dus!
De naam van deze band – die ontstond in de schoot van het Gentse el NEGOCITO Records – spreekt boekdelen: dit septet grijpt terug naar de hoogdagen van pioniers als Jelly Roll Morton, King Oliver en natuurlijk Louis Armstrong, wiens Hot Sevens als voorbeeld diende. Het is die specifieke combinatie van instrumenten, maar dan ook met die intenties. Kan je daar een moderne update van maken? De muzikanten die De Cauter rond zich verzamelde staan stuk voor stuk aan de voorhoede van de Belgische jazz: Bart Maris, Joachim Badenhorst, Jon Birdsong, Nabou Claerhout, Christian Mendoza en Lionel Beuvens (*). Namen die tot de verbeelding spreken, zeker als je ze bij elkaar brengt.
Je hoort misschien “St. Louis Blues”, “Summertime” of “St. James Infirmary” passeren, net als eigen composities. Niet in een bestofte museum-stijl, maar als een levende, lillende update van een aanpak die nog altijd op de heupen werkt, met hardnekkige melodieën, vernuftige harmonieën en aanstekelijke ritmes, verpakt in een fikse dosis spontaniteit. Hier is geen plaats voor purisme, enkel voor de onstuitbare zwier van vitale interactie.